Пређи на главни садржај

ОБРАЗОВАЊЕ У НИКАД ГОРЕМ СТАЊУ!

Оговорно тврдим да је образовање у никад горем стању и да од разних помпезних најава министарке просвјете и културе Наталије Тривић није било ништа. Ситуација је таква да данас почиње нова школска година, а наставници још чекају дневнике, ођељенске књиге још нису на столовима наставника, што их много успорава и доводи до притиска да се током школске године баве административним радом, умјесто да су усмјерени на пружање знања – рекла је Оливера Недић.
Недићева каже да је то ситуација са којом се просвјетни радници суочавају сваке године.
– Ствара се привид да све беспрјекорно функционише, али када сте у ципелама просвјетара види се да ништа не функционише и да нити један одговор на потребе са терена до сада није пружен. Министарка је такође најавила електронске уџбенике, дигитализацију, савремен приступ компентенцијама и ученика и наставника, али је стање такво као да вам неко најави аутомобил луксузне категорије, са пуном припадајућом опремом, а онда испоруче аутомобил који нема волан, кочнице, ни кључеве – истиче Недићева.
Она каже да се се прави разлика и не пружа пођеднако наставницима и ученицима у забаченим крајевима, колико нпр. у Бањалуци.
– Наставници су препуштени сами себи и евентуално ентузијазму руководилаца школа у којим раде- каже Недићева.
Недићева истиче да је прошле године дигнута читава помпа око ПИСА тестирања, за шта је српски члан Предсједништва БиХ, потпуно непозван да се мијеша у то, искористио и институт посебне сједнице НСРС, онемогућавајући образовни систем да озмјери своје стање и да касније видимо колико је власт учинила да се стање у образовању поправи.
– Истина је да се годинама ништа није урадило у сфери образовања и да би резултати тестирања функционалног знања нашег ученика били још гори, а то искључиво зависи од улагања у образовање – каже Недићева.
Истиче да је наставницима укинут регрес, топли оброк, а да при томе улажу и сопствене ресурсе током онлајн наставе.
– Такође, све је учињено да се обесмисли стручно усавршавање кадра, него је важније и више се вреднује да ли наставник донио оперативне планове и припреме, а исходи учења су апсолутно неважни. Ова структура власти је осмислила механизам како да контролише масу просвјетних радника, укидајући могућност уговора на неодређено након двије године проведених на једном мјесту, чиме се манипулише огромним бројем радних мјеста и ствара се привид да имамо запослених, а заправо руководиоци из подобних структура пођеле на 4 или 5 радних мјеста – истиче предсједница Савјета за образовање ПДП.
Недићева каже да је, када су у питању руководиоци установа, кључно да донесу одређен број гласова странци, а нису битне њихове менаџерске вјештине, те на тај начин одлични руководиоци, који нису страначки подобни остају у сјени.
– Конкурси се организују исти дан у више школа за исти предмет и наставник онда за наредних 20 година не може стићи до норме која би му обезбиједила квалитетан живот и квалитетан рад. Школски одбори немају никакву улогу у избору руководилаца и то је осмишљено да би се манипулисало радним мјестима и изборима директора, које бира искључиво министрство по страначком кључу – каже Недићева.
Она каже да не улази у струку и препоруке Кризног штаба, али да су оправдане примједбе на редослијед таквих препорука.
– Ученици и наставници треба да по шест сати носе маске у учионицама, а с друге стране се организују партијски скупови, управо од стране доносиоца одлука који након два дана најављују ригорозне мјере – истиче и каже да ће у новом Програму обнове ПДП, који ће бити представљен на Програмском сабору, један значајан дио бити посвећен образовању.


Коментари