Пређи на главни садржај

ПРВА ЈАВНА РАСПРАВА - АНАЛИЗА

Скупштинска сала и прва Јавна расправа, одржана јуче - најусамљеније мјесто у Граду. 
Од 31 одборника, знате колико их је дошло да расправља - само ја. Тужно и срамотно. 

Зар никог не занимају сљедеће тачке дневног реда: 
⁉️ ⬇️⬇️⬇️
1. Нацрт Програма кориштења прихода од посебних накнада за шуме;
2. Нацрт Годишњег програма рада предшколске установе;
3. Десетогодишња Стратегија безбједности саобраћаја - нацрт.
Дискутовала сам по свим тачкама и предложила сљедећа рјешења, те поставила питања, а слиједе и додатна образлозења приједлога према Стручној служби Града.
1. Питала сам да ли је реално да средства за накнаде износе свега 180000 КМ, закључујући да је град у огромном губитку јер је на сцени брутална злоупотреба шумског фонда те би ова средства требала бити десет пута већа.
Једно од мојих питања које издвајам - Шта раде инспекцијске службе⁉️
Питала сам такође, шта је са неким инфраструктурним објектима, осим селективног асфалтирања, јер у приједлогу се наводи да се средства могу користити и за друге објекте. Питала сам конкретно за Мали Прњавор, Зарјечу и даље, шта се десава са некадашњим домовима културе, за које су се чак издвајале паре, али ништа се није догодило конкретно са санацијом тих објеката. 
2. Предложила сам да радно вријеме Вртића траје до 18 часова, јер већина родитеља не ради од 7-15 него бар до 16 часова и у великом су проблему како преузети ђецу.
Предложила сам да родитељи чија ђеца не похађају вртић због  привремене болести, не плаћају пуну цијену вртића, те да им се за износ за дане које су одсуствовали, смањи цијена вртића.
Предложила сам улагање у стручно усавршавање кадра који се може обучити за израду пројеката, аплицирање, за различите пројекте и самим тим повећање ефикасности рада вртића.
3. Стратегија безбједности саобраћаја је добар документ за који је и предлагач  казао да треба да буде "жив", мијења се и дорађује.
Моји коментари и приједлози односили су се на већу иницијативу локалних институција да раде на заједничким пројектима са школама, да не чекају само иницијативе надлежног Министарства, него да сами покрећу пројекте који се баве подизањем свијести о саобраћајној култури и проблематици.
Дала сам приједлог и да се средства од накнада за паркинг, са износа од предложених 1-3 % увећају на износ од минимално 10%.
Разочарана сам да тамо није сједио нико од мојих колега одборника, жалосно је да људи који су плаћени да унапрјеђују све области живота суграђана, не нађу вријеме да испрате овако значајне теме.

Коментари